readyforthefloor.

DRAMAFFS.

Publicerad 2010-01-16 02:54:20 i Allmänt,

Hjälp. Vilken dag. Sov till 20 över 2 och vaknade av ett meddelande på telefonsvararen om att jag visst skulle varit på jobbet från halv 1. Woooooops. Jo var som tur var inte arg och jag lovade att vara där vid halv 5. Sprang ut ur dörren efter jag klätt på mig och nådde fram till busstoppet. Inser efter ett tag att bussen inte kommer för det står en polisbil i vägen. När jag skyndar mig ner på Kingsland road ser jag att det är avspärrat överallt och i vanlig ordning hade någon blivit knivhuggen. Jävla Dalston. Sprang ända till Laburnum street i Shoreditch och hoppade på en asknökad buss. Hamnar bredvid en stor kvinna som predikar högljutt om Jesus i mitt öra. Hon går äntligen av men då avlöses hon av två andra kvinnor som börjar bråka högljutt. Hela bussen stönar och blänger argt på dem men inget verkar få dem att fatta att de ska hålla KÄFT. Jag hyschar åt dem men då skriker de tillbaka att den personen som hyschade "can get the fuck off this bloody bus". TREVLIGT. Tror att det äntligen ska bli tyst efter att den ena kvinnan äntligen går av men icke. Kvinnan som sitter kvar spenderar resten av resan genom att fortsätta skrika om VARFÖR hon hade rätt i bråket. SUCK. STÖN.

Tar taxi till jobbet och möts av en kund med galna ögon som är nära att poppa ut i huvudet. Hon skriker om en klänning hon lagt undan innan som nu inte finns i affären. Förstår efter ett tag att det var jag som la undan klänningen och förklarar detta för henne. Hon ballar ur för att det är en size 4 i engelsk strlk och inte amerikansk (ofta hon ens hade bett om en amerikansk strlk). Minns samtalet jag fått för en och en halv vecka sen från den andra butiken. Tjejen jag pratat med hade blivit så glad när vi faktiskt hade klänningen i vår butik. "Oh you do? Thats really great, could you please put that on hold for this girl Alison? Its very important, shes been so abusive to me and Im actually a bit scared.." Jag förstår henne. Vicki, min manager, kommer och vi blir båda hotade av den här kunden, hon skriker om att hon ska stämma oss osv. GALNING.

Sjukt stressig dag, en massa nya kläder på rean och det var verkligen kaos. Precis innan vi ska stänga är det nån som KISSAT i omklädningsrummet. VEM kissar i ett omklädningsrum? Måste verkligen varit panik. Eller så var någon otroligt stenad. Maria var brave och svabbade upp det iaf. Vi andra kunde inte sluta skratta.

Åkte sen och mötte upp lite folk i Angel, det var Eds födelsedag. Late of the Pier DJade. Sångaren var fetsnygg.



Födelsedagsbarnet









Nu ska jag försöka lugna ner mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela